om att välja, vara och orka

Har precis läst godnattsaga för Agnes och Vilma. Att passa barn på praktiken är det bästa som finns, de är underbara.
Man är behövd. Inte bara i vägen.

Försöker vara glad också, försöker le och prata, spräcka fram en käck yta. Då kanske man inte syns, utan mest smälter in. Inga frågor. Mindre misstänksamhet. Mer jobb.

L.
Varför räcker inte orden till?
Vill berätta för dig.
Hur mycket.
Hur oändligt mycket jag älskar dig.
Men jag är dålig på det.
Kan inte formulera.
Du är mitt allt. Och jag kan gå genom eld för dig.
Mitt hjärta är ditt. Det slår för dig. (Minns du, din veranda?).

Någon sa till mig att kärleken övervinner allt. Men övervinner den 40 mil?

Kommentarer
Postat av: linette

jag saknar dig.. och det gör så fruktansvärt ont att vara ifrån dig

2008-08-26 @ 23:34:03
URL: http://letty.blogg.se/
Postat av: a.k

helt klart att den gör.!

om den är äkta.

om man vill att den ska.

2008-08-27 @ 21:51:14
URL: http://decibel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0