who am I to argue

Om.

Om jag inte var allt det där.
Då hade jag följt med igår. Men jag är allt det där.


Vem uppfann alla dessa om? De passar inte in och de är dåliga ursäkter, täckmantlar, för renodlad feghet, svaghet och bristande tillit på mänsklig acceptans. Var fanns din styrka igår? Var fanns dina bästa sidor? Är det inte meningen att du ska visa dem? Inte vara självupptagen. Inte. Vara. Svag.

Det är en dålig vana jag har, att prata med mig själv i blogginlägg. Kanske är det för att förtydliga för mig själv.

Ett till om: Vad skulle ha hänt om du åkte dit igår? Är du bara rädd för att visa dig, eller är du rädd att någon ska se? Att någon ska se igenom?

Göm dig.



Jag har prestationsångest. Det snurrar satsbyggnadsregler i huvudet på mig och varje mening jag skriver är bara grammatiskt fel. Man får inte börja en mening med jag.

Kommentarer
Postat av: a.k

Man får göra precis som man vill. Och om man vill så får man stanna hemma. Och om man vill får man börja en mening med och fast man får lära sig i skolan att det är fel.



Fast det var ändå synd att du inte kom igår. Om du menar att du skulle träffa Lätta hemma hos Jennypenny.

2008-08-06 @ 11:51:18
URL: http://decibel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0