"Men flator som använder strap on vill väl egentligen ha kuk?"

Den här diskussionen retar gallfeber på mig, varje gång. Vad är det ni inte förstår? Ni som hela tiden ifrågasätter. "Om en flata använder dildo så vill hon väl egentligen ha kuk? Flator kan väl inte ha sex? Hur kan man INTE tycka om kuk?" Som om alla egebtligen borde vara straighta. Jag hatar det, den här normen om att man som tjej/kvinna egentligen någonstans innerst inne skulle tycka om att bli knullade av en kille. För att man använder strap on? Ser ni inte skillnaden på en kuk och en dildo?

Vad skulle hända om jag istället ifrågasatte straighta tjejers sexualitet? "Straighta tjejer som inte kommer vid penetrering vill väl egentligen bara slicka fitta?" Okej, väldigt stereotypiskt, men ni kanske förtår min poäng. Det känns som att killar och män dyrt och heligt tror att alla kvinnor på något sätt är attraherade av dem, som om de var jordens mittpunkt eller något. Sådant ger mig rysningar mer än allt - när killar och män tror att de är överlägsna, eller på något sätt mer... Viktiga än kvinnor. Att det är vi som kommer till dem. Att det är vår sexualtiet som ska ifrågasättas.

Synd att jag är usel på att skriva, så att hela det här inlägget blev en stor gröt. Annars kanske någon hade förstått vad jag ville komma fram till.

Personligen så blir Pride bara en katastrof just nu. Ibland undrar jag var all min självstädighet tog vägen.

Vill att L ska vara här. Behöve henne.

Kommentarer
Postat av: a.k

oj. jag fattade inte vem du var förrän efter att jag tittat i din blogg i typ fem minuter. Du skriver väldigt bra. Och du har en bra poäng. Du och jag är ju egentligen samma sak som vi. Men det är viktigt att inte tappa bort sitt jag mitt i allt vi :)

2008-07-28 @ 20:58:06
URL: http://decibel.webblogg.se/
Postat av: a.k

och om det här inlägget nu var gröt överhuvudtaget så måste det ha varit mannagryns gröt med jordgubbssylt. det är gott.

2008-07-28 @ 20:59:12
URL: http://decibel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0