003

Lite tid i Göteborg har givit utrymme för diverse tankar, ångestöversvämningar och en del hejdlösa skratt. Det sistnämnda tack vare mina äldsta och trognaste vänner Maja och Lotta, som jag spenderar alldeles för lite tid med (kan bero på avståndet på ca 100 mil?). Vi har spelat kort, as usual, skrattat, flamsat, tittat på film och pratat om gammalt och nytt. Det tråkiga med att inte ha kontakt mer än några gånger om året är, att det finns så mycket vi inte vet om varandra, som vi aldrig hinner berätta, förklara eller förstå. Det blir så dubbelt; samtidigt som vi är väldigt tighta barndomsvänner och kan göra allt tillsammans, så uppstår det en stor avgrund mellan oss på grund av alla månader av tystnad. En sån där avgrund av oförståelse, som jag hatar.

Förutom att jag idag åt lunch på samma restaurang som basisten i Hammerfall, så fick jag tag på min älskade vän C. Jag har saknat henne.

Natten består av vridna lakan och halvtimmespass igen, det är drygt. Är trött och tråkig på dagarana igen, trots att jag egentligen vill vara ute och träffa människor, som M till exempel.

Men snart så. Vet inte hur jag ska klara det utan att skada andra bara, för det lyckas jag alltid med. Någon blir arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0