007 (my name is Bond, James Bond)

Förlåt, jag var bara tvungen.

Min dyrbara tid har idag ägnats åt att försöka få fram mitt rum, bakom alla kartonger, väskor och påsar. Jag trodde inte det var möjligt, men efter 4 timmar slit började mitt forna hem ta form igen. Hela packa upp-proceduren gav mig också anledning att gå igenom gamla grejer, som alla gamla böcker i min bokhylla, gamla dagböcker, kalendrar, skolarbeten osv. Lite nostalgisk blev jag, fast det mesta var bara jobbigt och läsa. Det är ju sådana saker jag försökt lämna bakom mig, varför skulle jag promt ner och rota i dem igen? Det är lätt att vara efterklok.

I vilket fall som helst, så tog detta eviga uppackande och rensande mer tid än jag trodde, såpass att jag missade en picnick med Denise och Ninni i kungsan. Drygt. Dock hann jag klämma in en långpromenad på kvällen (242, yes yes) vilket betyder att jag ligger på -491 idag. Om jag kan skärpa mig så kanske det går.

Katten, av mig kallad Aska, hade tydligen ett hem i alla fall. Undrar vad de ger henne för mat där, salladsblad? Pfft, hon var ju mager som en sticka. Stackars sate.

Nej, jag orkar inte skriva något vettigt och intressant idag. Jag ska kanske sova lite i natt. Den som lever får se.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0