med så mycket plast i kroppen att de går att panta

Någon gång ska jag bo i Paris. I en gammal lägenhet med innegård. Minimala rum och skamfilat kakel i köket.

Allting är trögt. Segt. Jag drömmer om dagar utan skolarbeten och städning, kalender och schema. Drömmer om drömmar. Om gräs under fötterna och solvärme i nacken, mitt tålamod och Ls famn. Ingen panik. Ingen panik.

Håll ut min syster
håll ut systra mi


Vill hålla alla ovanför ytan. Det känns bra då, att hålla i och hålla upp. Inte bli ihållen.

Är svaghet att förakta?

Kommentarer
Postat av: a.k

Nej, det tror jag itne, som man brukar säga..:

Det är starkt att våga vara svag



lite utav en paradox skulle jag vilja påstå...

2008-11-23 @ 23:27:08
URL: http://decibel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0