när nattens långa fångar dem

Sapfo, fragment 149.

För en gångs skull har jag faktiskt gjort klart något i tid. Känns som en bra förutsättning för framtiden - kanske har jag, efter sisådär 4 år kommit underfund med hur man ska plugga. Att vara ute i god tid, att ta tag i saker. Inte så pjåkigt, måste jag säga. Känns oförskämt bra att faktiskt vara klar med pluggandet redan halv elva! Har hur mycket id som helst över till att läsa min underbara bok, "Trekant" av Mian Lodalen. Den kan jag varmt rekomendera.

I övrigt har jag inhandlat diverse förnödenheter inför helgen, så som animaliska produkter, potatis och Fanta. Tänkte faktiskt att min älskade L skulle överleva en helg på landet. Då gäller det att bulla upp. Fast hon ska smaka på min vegetariska quornfärssås och förstå att det inte är så farligt med vegetarisk mat.

Om två dagar är hon här. Bredvid mig.

Nej, dags att sussa tror jag, med tanke på gårdagens misslyckade sömnförsök.



(Min häst hoppade 80 cm på löshoppningen idag! Det ni!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0