på en mjuk kudde låter jag min kropp falla

Fragment 46, Sapfo.

Igår blev jag besviken.
Mest på historialäraren.

Att en auktoritär människa kan vara så torr och tråkig, att till och med mitt brinnande intresse för historia slocknar. Jag läser inte historia för att nöta in tråkig fakta i en tråkig bok. Jag läsaer historia för att leta upp alla smaskiga och intressanta detaljer, alla händelser, alla sammanhang och hallå, vart tog kulturhistorian vägen? Det äcklar mig hur lärare använder sin position, enbart för att underlätta för sig själva. Läraren i fråga verkar inte han ågot som helst intresse för att lära oss och ta vara på vår nyfikenhet, utan hon tycks mest vara ute efter att få sin lön och gå därifrån.

Åh, varför?
Ibland ångrar jag att jag valde Dille. Här verkar ingen vara engagerad i något annat än de gröna ämnena. Och det är ju bra, för det är ju därför det är ett naturbruksgymnasium, men kan man inte jämka? Är det inte meningen att det ska finnas en balans? Eller kräver jag för mycket nu igen.

Jag har huvudvärk. Dessutom vill jag sova, men det får jag inte. Då somnar jag inte i natt och nu måste jag faktiskt plugga egetligen. Och rida, eller vad jag nu ska hitta på med min häst. Ibland önskar jag att man kunde prata med hästarna, då kunde jag fråga min vad hon ville göra idag. Rida ut, longera, rida i ridhuset, tömköra, hoppa?
"Nja, jag vet inte... Äta, kanske? Åh, jaha, det fanns inte som alternativ, nehej då ska vi se..."
Det kanske var en dum idé.


Förresten så har jag namnsdag idag, så jag ska baka muffins också. Helst läsa lite också.

Dags att börja då, kanske.

Kommentarer
Postat av: N

grattis på namnsdagen cajsi! :)

2008-10-07 @ 16:42:03
URL: http://aalwayslate.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller med! Drygt med den gröna fixeringen. Faktiskt. Och historian, bevare mig väl. Ge oss Johanna Bogfors! :'(

2008-10-07 @ 20:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0