and now we're saying

Hemma i Stockholm igen. Fina, stora, Stockholm. Äckliga, smutsiga, stressade stad. Vet inte vad jag ska tycka om den egentligen, för samtidigt som jag trivs här och framför allt har alla mina rötter här, så finns det en oändlig längtan bort från alla människor, alla ljud, allt buller, hetsen, misären. Slippa paniken så fort man ska någonstans, slippa tränga sig fram bland människorna.

Då och då får jag nog. Då bara står jag där, mitt på perrongen eller gågatan eller i affären. Bara är fullkomligt ivägen. Struntar i arga tanter och stressade pappor.
Bara försöker att inte bry mig.

Har sovit hos mitt hjärtegull två av tre nätter. Kan inte beskriva känslan när jag får hålla om henne och somna i hennes famn. Det är... Otroligt. Att jag får vara med henne. Att hon vill ha mig.

Jag älskar L.

Och så var det hela beslutsångestkalaset också, tillbaks till Öland eller inte? Åker jag inte dit nu, så kommer jag inte ha tid att åka dit förrän i påsk. Det är lång tid. Men L är här. Jag vill vara med henne, mest av allt. Ändå saknar jag hestet, människorna, småttingarna. Lugnet.

Vi får se. En sak i taget.

Åh, visst ja. Nu är jag hästägare, fo real.


Dessutom har jag köpt lite kläder. Bland annat en väldigt söt klänning. Man önskar att innehållet var lika snyggt.


Nåväl. En dag kanske. Nu ska jag in till stan och följa med L hem, sen hämtar mamma mig (älskade, rara mamma). Vi ska ha myskväll och gå igenom gamla foton, eftersom jag är sjuk och dessutom hittade mina och mina två börders gamla papper från förlossningen osv., på hur lång man var, vilket klockslag man föddes osv. I min ensamhet satt jag och grät vid köskbordet när jag läste dessa lappar. Ingenting berör mig så mycket som gamla saker, minnen och papper, som visar att man faktiskt existerar. Att man är på riktigt. Och när mamma har skrivit för hand vilken månad jag lyfte huvudet eller sa mitt första ord, då kan till och med jag bli gråtfärdig.

Kommentarer
Postat av: a.k

snygg outfit!

2008-09-16 @ 20:20:07
URL: http://decibel.webblogg.se/
Postat av: linette

du är SÅ fin och SÅÅÅÅÅ underbar!

2008-09-16 @ 21:57:29
URL: http://letty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0