embrace

Valet var mycket intressant. MIljöpartiet fick hela 10,8% och är alltså näst största partiet i det här valet! Känns stort och viktigt. Världen går framåt och kristdemokraterna fick 4,7% - Sverige är alltså ett av de få länder där de konservativa inte är ledande. Dessutom är vi ett av de få länder som inte har en representant från ett främlingsfientligt parti i parlamentet. Italien, Frankrike, Holland och många fler har stora mandat bland de främlingfientliga partierna. Usch. En man på tv sa något mycket klokt, nämligen att om inte piratpartiet hade startat och ställt upp i valet, så hade sverigedemokraterna haft en plats i parlamentet.

Nåväl. Dilleveckan var fin. Fick massor av saker gjort och det blev helt klart att jag går kvar där nästa år! Så det blir trean istället för tvåan, och STUDENTEN! Så jävla nice. Jenny, jag, Carro och flera har stora planer för inspark och annat. Ettorna kommer få en värdig (HOST) inskolning i dillelivet. Mycket skojigt!

Min häst är väluppfostrad, tjock och väldigt liten. Vi mätte henne idag när vi avmaskade (hon gillade avsmakningsmedlet?!) och hon var minsann bara 131 cm hög! Lilla pluttan. Upskattade genom viktmåttband att hon vägde 378 kg... Bara muskler! Lovar. Äsch, det fixar vi på Öland - turer och ridläger dagarna i ända. Undrar om det är Alda eller jag som längtar mest?

Nu har jag sommarlov på riktigt. Lämnade in sista arbetet i historia nyss och därmed är ingenting kvar! Förhoppningsvis får jag de betyg som utlovats; 1 G, 1 VG och 5 MVG. Helt okej.

Nu ska jag somna till Änglar och demoner tror jag. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0