uppgradering

Sen jag flyttade hem från dille har uppdateringarna varit lite väl sporadiska, så jag tänkte försöka berätta lite om vad som har hänt. För det första så packade jag inte upp kläderna ur resväskan förrän idag...

Igår var jag, L, mamma och pappa ute i Upplands väsby för att kolla på ett tänkbart stall till Alda. Det var världens mysigaste lilla ställe! Ett kollektivstall med enbart lösdrift, 6 hästar sammanlagt (valackar och ston i samma flock) och jättetrevliga människor. Kändes jättebra och jag var så glad och uppspelt att jag helt glömde bort den lilla detaljen att Alda har pälsätare... Fick maila idag och berätta hur det ligger till, men har inte fått något svar. Hoppas att de vill ta emot henne i alla fall. Hoppas hoppas.

Idag var jag på den skolan jag hoppas få börja på till hösten och det såg riktigt ljust ut. Lite krångel med kurser som kan lappa över och jag lär få ta väldigt stort ansvar för mina egna studier, men det är fullt möjligt. Lösningen blir att jag börjar ettan nu i höst, går den som en "klasslös" elev - jag gör olika kurser med olika klasser och årskurser - och sedan går direkt över till trean. Kan bli bra. Riktigt bra. Får läsa det jag vill och bo hemma.

Nu ska jag däcka. Puss.

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter bara fint, det där. :D

2009-03-18 @ 09:08:18
Postat av: Niki

Jag hoppas det blir bra nu när du flyttat hem. Att du känner att du gjort rätt val och så.

Och att allt med skola, stallplats osv, löser sig.

Men det tror jag absolut! Verkar ju redan vara på god väg när man läser här.



Ja men visst är han! :)

Jag kommer jätte gärna och hälsar på Cajsa. Framförallt dig, för det var så himla länge sen vi sågs.



Ta hand om dig.

(Och hoppas vi ses snart!)

Puss & Kram

2009-03-19 @ 08:20:13
URL: http://aalwayslate.blogg.se/
Postat av: E

Jag har ett ganska tufft schema, men om jag hinner så absolut! Jag hör av mig. Mycket beror på när Cicci slutar på fredag och sådär. Om Elin kommer eller inte på lördag. (kommer hon på lördag ska vi till IKEA på fredag, kommer hon inte ska vi till IKEA på lördagen)



men som sagt, jag hör av mig.

när passar det dig bäst att ses in case of?

2009-03-19 @ 16:22:29
URL: http://emmaebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0