laughing with God

Man slungas så lätt i hårda vindar. Fram och tillbaka. Hit, sen dit. Det kan göra fruktansvärt ont, när man inte riktigt är beredd, men det kan också vara väldigt, väldigt rogivande. Att inte behöva styra själv. Att bara hamna någonstans.

Helt plötsligt kan man vakna upp ur meterdjupa drömmar, av mycket märkliga saker. Man kan tas ner på jorden av att någon spelar piano.

Egentligen borde jag skriva en hemtenta. Men läraren i det berörda ämnet är ganska elak, så jag vill inte. Fast jag vet att på måndag kommer jag sitta och panikskriva mitt i natten, full av ångest för att jag inte har gjort den tidigare. Jag får liksom skylla mig själv. Positiv effekt av perfektionism: skolarbeten blir oerhört utförligt gjorda, oavsett tid på dygnet.

Fick för några veckor sedan reda på att min mycket goda vän A skrivit en bok, som projektarbete förra året. Jag som då gått i ovisshet om detta fenomen ganska länge nu, lånade självklart boken av min supermentor. Så nu tänkte jag faktiskt gå och läsa. Sen ska jag sova lite.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj! Hoppas att du tycker om den.

2009-10-01 @ 22:43:35
URL: http://tasteofpop.blogspot.com
Postat av: Lotta

åh! Inte visste jag att du hade en blogg! :D Ja, jag vet. Eller det är inte alla disneyfilmer, bara några. Hur mår du Cajsa?

2009-10-06 @ 23:12:37
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0