still counting

Det är iskallt. Hur mycket jag än höjer värmen på alla element, så är det iskallt. Min kropp borde inte reagera såhär, den borde snarare bli skitvarm, med tanke på de otaliga lager späck jag hamstrat det senaste året. Ett desperat försök att bli kvitt ett gammalt tankesätt måhända, men inte fan funkade det. För jag är fortfarande kvar, trots att jag varje dag försöker intala mig "rätt" saker och att mat faktiskt är bra. Men jag kämpar i total motvind. För varje gång jag jobbat mig till någon form av självacceptans, så kommer verkligheten och motbevisar mina krystade påståenden om att size don't matter, fett är fint. Den enda fördelen jag kan se för tillfället med min kroppsstorlek är väl att ingen misstänker någonting. Ingen tror att det kan finnas ångest och självhat innaför en stoppad korv, för hon har ju valt att se ut sådär. Eller hur?

Faktum kvarstår dock; hur mycket jag än äter, så försvinner inte äckelkänslan och längtan efter att vara någon annan. Efter fyra år börjar jag så sakteliga komma till insikt om, att jag endast har två val:
1. Att aldrig ha en normal relation till mat.
2. Att vara fet och ha en periodvis bra relation till mat.

Pest eller kolera. VÄLJ BARA.

Läskigt nog blir man en jävel på att ljuga för sig själv. Inbilla sig att det kommer bli bra, att vikten bara skjuter i höjden för att ämnesomsättningen inte fungerar ordentligt ännu och bla, bla, bla. Det är så mycket bullshit. Så jävla mycket lögn och svek. Att inte våga vara ärlig och säga att nej, tyvärr, du kan nog aldrig se acceptabel ut. Ingen människa kommer vilja vara nära dig, för du kommer alltid vara inbäddad i späck. Sorry, tuff luck, men så är det. Och tänk om omgivningen kunde vara lika ärlig och rak, istället för att dölja den bistra sanningen i tonvis med lögner? Då skulle man kanske äntligen kunna acceptera sig själv. Kanske.

Vilken fantastisk tur då, att jag har min skyddsbarriär av fläsk som skyddar mig mot allt. Att jag är stenhård. Iskall.

Kommentarer
Postat av: Anna

Lite bra låter bättre än inget bra, tycker jag.



<3

2009-10-23 @ 23:06:49
URL: http://tasteofpop.blogspot.com
Postat av: Eimi

Känner med dig! :/

2009-10-24 @ 01:18:32
URL: http://eimisnell.blogg.se/
Postat av: Jenny

<333

2009-10-24 @ 18:08:13
URL: http://www.jennyqarlsson.wordpress.com
Postat av: A

Kram till dej bästaste Cajsa<3<3<3

Saknar Dej!!!

2009-10-24 @ 19:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0