jag går ibland och tänker likadant, så blir det fel ändå

Läste ut East of eden igår. Vet inte riktigt vad jag ska säga, tror inte att den har sjunkit in riktigt. Är ovan att läsa skönlitteratur, som är som sagor. För det är verkligen en saga. Och som med många böcker kunde jag vissa kvällar våndas över att behöva läsa den, medan den ibland fångade mig såpass att jag glömde bort att sova. För sådan är min relation till böcker, att den kan liknas vid en hatkärlek; jag älskar dem, men jag är för långsam för att kunna läsa dem tillräckligt fort. Och då blir jag uttråkad, tar en ny bok och nu står det antal böcker i min bokhylla, som enbart är påbörjade. Bland annat Herta Müllers Hjärtdjur, som fick ge vika åt en ny vända genom Twilightserien. Vilket sammanträffande då, att jag precis stod och valde mellan Müller och Breaking dawn.

Nästa bokinköp blir nog Elin Ruuths Fara vill. Men först ska jag läsa ut de böcker jag äger ur Torey Haydenserien. De har legat alldeles för länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0