och tiden går. månad, år.

Försöker förbereda mig mentalt inför morgondagens muntliga redovisning, med äpplejuice och Lasse W. Vet inte om det fungerar. Finns risk för både avsimmning och uppstötning. Men vill skolan ha en redovisning, så ska de få det också. Jag tänker inte få IG i HUB. Tänker inte. Och krävs det då att man förnedrar sig själv inför ett dussin människoväsen, med en halvtaskig power point och lite för lite självkontroll, så visst självklart gör jag det. Vad annars?

Insåg nyss att jag borde städa. Och plugga matte, biologi, färggenetik, engelska, PA och religion. Att jag dessutom den senaste veckan gått runt och hurrat över min nyfunna förmåga, att ta tag i saker på en gång utan att skjuta upp dem, är bara sorgligt. Tydligen innefattar den förmågan enbart saker som inte har med skolan och städning att göra. Eller, så hinner jag bara ta tag i hälften av allt jag borde ta tag i. Däremellan sover jag. Hur som haver, i natt ska jag nog sova. Annars blir det ingen redovisning imorgon. Man måste prioritera, här i livet.

Pratade med mamma idag. De tapetserar om hemma, min nyligen utflugne brors rum ska bli mammas syrum. Där ska hon sy. När jag äntligen får sluta på den här skolan, då ska jag sitta i mammas syrum och läsa mina böcker, medan mamma syr. Där ska inga spöken ta sig in.

I helgen var M och T här. Det var underbart. M och jag pratade. Jag inser varje gång vi pratar, hur otroligt mycket jag behöver henne i mitt liv. Det är bara synd att det är så mycket annat som kommer i vägen just precis nu. Men sen, sen blir det bra.

Hur ska man hinna ta tag i sig själv och sitt liv, när ens liv tar alldeles för mycket tid?

Kommentarer
Postat av: maja.

snart är skolan över. äntligen!

2010-01-18 @ 00:19:07
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Lotta

vad ska du göra efter gymnasiet då finis?

2010-01-18 @ 22:30:14
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0