bara ett svart litet regnmoln, lägg inte märke till mig

Jag vill se på Bambi.

Och jag tycker inte om när folk ringer och säger helt onödiga saker. Att de inte säger någonting säger mer än allt de någonsin kunnat säga. Och så är det med det.

Försökte komma på vad jag ska göra efter studenten. Jag har ingen utbildning som leder till jobb direkt, om jag inte vill slava för minimal lön, sju dagar i veckan i ett stall. Det vill jag inte. Samtidigt vill jag inte hoppa på en universitetsutbildning på fem år, när jag inte vet till hundra procent vad jag vill läsa. Det är att kasta bort studielån. Dessutom vill jag resa en del och behöver alltså pengar. Jobb vore således en bra idé.

Problem numero uno: 90% av jobben kräver någon form av utbildning/förkunskap. Som jag inte har.
Problem numero dos: De jobb som inte kräver något av ovanstående är jobb som kräver en hel del stabila nerver (exempelvis personlig assistent), vilket jag inte har. Även om jag hemskt gärna skulle vilja jobba som personlig assistent.

Dock är problem till för att lösas. Så det här ska väl vara en baggis. Ibland önskar man bara att livet var en aning simplare.

Kommentarer
Postat av: Lotta

du kan flytta till Paris med mig och lära oss franska!

2010-03-14 @ 12:12:09
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0