go through the books just dream


Hittade en lista hos den här människan och listådran började pumpa för fullt. Att den dessutom handlar om böcker och läsande gör den till en mycket bra lista. Bättre än plugglistan. Underbart. (A, du förstår mig. Hoppas jag.)

Som läsare är jag: Kräsen och svårflörtad och otålig. Så in i Norden. Vet inte hur många böcker jag avslutat mitt i, bara på grund av att jag hittat en ny, mer spännande. Och så är jag väldigt långsam. När jag och G var små och hetsläste sista Harry Potterboken på engelska tillsammans, då fick hon alltid reda på allt före mig. Jag kom alltid sist.

Som bloggare är jag: En periodare. Bitvis bloggar jag ofta (och om ganska ointressanta saker) och sedan kan det gå lång tid mellan inläggen ett tag och då är det i regel mer vettiga inlägg. Dessutom har jag ingen baktanke alls med mitt bloggande; jag har ingen talang att visa upp, inga åsikter jag kan formulera, inga dyrbara skönhetsråd att dela med mig av - jag skriver bara för att jag tycker att det är roligt. Och när jag inte tycker att det är roligt, då skriver jag inte.

Senast lästa bok: Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats av Eli Levén.

Senast påbörjade bok: Jag påbörjar så många böcker samtidigt att jag inte alltid minns i vilken ordning jag valde dem. Men jag tror att det var Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda.

Senast köpta bok/böcker: Fara vill av Elin Ruth och Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats av Eli Levén.

Favoritdeckarförfattare: Våga vägra deckare.

Jag läser allt av:
Har ingen författare egentligen som jag kan läsa allt av, tror jag. Är som tidigare nämnts ganska kräsen. Det skulle vara Sara Lövestam och Mian Lodalen då.

Jag läser helst inte (genre/författare): Deckare. Och titlar som De fattiga i Lodz.

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Psykologi, filosofi, djur, historia och kokböcker.

Förutom svenska läser jag gärna: På engelska. Tyvärr är jag rätt så dålig på att köpa engelska böcker på originalspråk, men det blir bättre.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Skymningsbarn och Tigerungen av Torey Hayden.

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Fiskarna i havet av Anneli Furmark.

När jag går på antikvariat letar jag alltid:
Svenska klassiker, som Strindberg och Lagerlöf. Och gamla fackböcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0