tystnaden som uppstår när man kollar under sängen

Okej, jag brukar vara oerhört petig med hur det ser ut där jag bor. Alltså, jag vill ha det rent. RENT. I mitt rum. Där jag lever. I vanliga fall. Idag kollade jag bakom min dator på skrivbordet och dog lite inombords. Där var det dammigt. Inte enveckasdamm, utan månadsdamm. Mina högtalare var dammiga. Det är hemskt. Förstår inte hur jag har kunnat svika mig själv och mina principer så till den milda grad. När jag började tänka efter så hade jag inte dammsugit och städat på fler veckor än jag vågar erkänna här. Åh, vilken besvikelse. Vilket nederlag. Och vad äckligt! Här har jag gått runt och levt mitt ovardagsliv i en enda stor dammkammare. Inte konstigt att jag hostar. Så jag tog fram skurhink och dammsugare och trasa och allt och gjorde något åt eländet. Nu känner jag mig som en bättre människa. Win.

Kommentarer
Postat av: maja.

Haha Cajsa.. Vi får flytta ihop. Då kommer det alltid skina :)

2010-10-24 @ 22:28:46
URL: http://maajis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0