but wai?

Hade velat köpa det där fotoalbumet nu. Då hade jag kunnat pyssla hela natten. Nu kan jag inte det, för fotoalbumet ligger fortfarande i sin hylla på Åhléns. Har slut på idéer för nattliga aktiviteter och helt ärligt så kan böcker bli jävligt uttjatat. Läsa ska man göra för att man har lust, inte för att det inte finns något annat att göra. Funderade på att baka bröd, men insåg att de andra två varelserna i den här lägenheten nog inte hade uppskattat om jag bökade runt i köket mitt i natten. Såatteh. Och som om det inte vore nog med det, så mår jag illa och har huvudvärk igen. Inte okej. Och det är inte okej att jag beklagar mig såhär heller. Konstruktiv skulle man tydligen vara. Sa jag att jag hittade mina mjukisbyxor? Inte? Då vet ni det nu. Alltså sitter jag i min fantomenfotölj i mina mjukisbyxor och det är ju faktiskt bra. Synd bara att allting ska klia och skava och vara obekvämt. Och att jag ska grina över småsaker och vilja bli fårskötare sådär nu på momangen och flytta ut i skogen. Och varför jobbar alla människor medan jag är arbetslös? Det är inte rättvist. Jag vill också vara upptagen och kunna säga att "nej, då kan jag inte ses för då är jag SÅ JÄVLA UPPTAGEN". Fan vad ni är upptagna hela tiden. Jag vill ju bara ses och dricka en kopp te. Vi behöver inte ens prata, för det orkar jag ändå inte när jag inte sover något och speciellt inte just nu för nu blir jag bara irriterad på allt som folk säger. Och sluta bo så in i helvete långt bort. Jag vill väl för bövelen inte åka tåg hela jävla veckan bara för att få träffa er. Nä. För jag åker ändå så jävla mycket tåg. Jag är trött på det. Jag ska sitta här i min fantomenfåtölj och vänta på att någon av er ska idas (läs: det betyder ORKA, era obildade små fjun) komma hit och ge mig en kram och bara finnas till lite.

Notis: Undertecknad ber vördnadsfullt om ursäkt för ovanstående pms-eruption och har full förståelse för eventuella uppsägningar av vänskapsband i och med diverse otrevliga toner i diverse meningar. Amen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är också arbetslös nu.

2010-09-06 @ 03:40:01
Postat av: C

Å du är underbar Cajsa.

2010-09-06 @ 09:06:05
URL: http://bubbelbit.blogg.se/
Postat av: Cami

<3

2010-09-06 @ 13:29:07
Postat av: NISSEPISSE

Men Cajsaaaa!!! Det är ju du som alltid är upptagen! Jag har varit arbetslös i hundra miljoner år nu juuuuu. Det är bara att ringa <3

2010-09-08 @ 17:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0