update: Öland

Praktiken har kommit igång och det rullar på, Carro och jag har roligt tillsammans, hästarna är mysiga, Malin och barnen är snälla och vädret är varmt. Ändå har jag inte kommit fram till mycket annat än att jag suger. På nästan allt.

Att rida min blivande häst (läs: älg) är mer än vad jag klarar av, så hon kanske inte blir min blivande häst. Bara för att jag inte kan rida. Sen att jag inte kan rida någon anna häst heller, det är väl bara en ytterligare anledning till att börja med frimärken istället. Eller knyppla. Fast det skulle jag väl inte heller klara av.

Och all mat. Hela tiden.
Och ingenstans att ta vägen
Ingen avgrund av porslin.
Inga rutiner.
Inte mina rutiner.

Dessutom är jag x antal mil från L. Det gör ont. Jag vill vara hos henne, bli kramad och pussad på. Somna bredvid henne. Vakna bredvid henne. Och allt. Vill bara dra fingrarna genom hennes hår lite, höra henne andas. Ett andetag. Två, tre andetag. Inte säga något.
Bara hålla om.

Nej, vet ni vad. Dags att röra på påkarna. Ska ut och fota Carro och Gáski, sedan tömköra Andri. Och pussa på älg-Alda.

Kommentarer
Postat av: mathilda.

fina, rara



allt blir bra,

jag vet det,

2008-08-26 @ 12:48:35
URL: http://dalberg.webblogg.se/
Postat av: a.k



Vad är att knyppla?`

2008-08-26 @ 17:45:57
URL: http://decibel.webblogg.se/
Postat av: a.k

Hahahaha!

du skulle antagligen äga på att knyppla!

2008-08-26 @ 18:24:17
URL: http://decibel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0