Vad är rätt beslut, i tid då inga beslut är rätt? Kanske ska man inte ta beslut alls då, utan låta någon annan göra det åt en, som för att slippa känna sig misslyckad när det sedan ändå blir fel. Jag vet inte. Så fick det i alla fall bli, för jag kunde verkligen inte. Jag hade ingen makt att avgöra vad som skulle göra framtiden till det bättre, så jag la all min tilltro i att någon annan hade det. Hur det blir, om det blir rätt eller fel, det vet ingen. Men den som lever får se.


L var här i helgen, tillsammans med mamma och pappa. Det har varit en av de bästa helgerna på länge, en trygghet kunde inte komma mer lägligt. Men, som alltid, finns det hakar och haken nu var själfallet m. Som alla andra gånger jag är hemma eller är med L. Alltid en massa m. Jag slits i stycken varje gång, jag tror inte ni förstår, för hur mycket jag än vill göra det så bra som möjligt, så blir det på något sätt inte bra. Jag har inte på något sätt en hälsosam relation till mat, gränsen mellan kontroll och hets är hårfin och jag kan inte alltid balansera på en sådan tunn lina. Det är paradoxalt, för mitt i all ångest och all självhat, så kan L komma med en viskning, en beröring, och totalt sudda bort allt ont. Och jag vill tycka att det är bra, på ett sätt gör jag ju det, men med all ångest och all själhat... Försvinner min kontroll. Och ingenting gör mig så fruktansvärt rädd.


Nu låter det som att jag inte vill vara med L, men så är det inte. Jag älskar henne mer än allting annat och jag försöker hålla mig på min lina av kontroll för att inte åstadkomma situationer då jag gör henne illa. Jag är bara för tung för att ålla balansen ännu. Om ett tag, kanske det går bättre.


Något som helt försvunnit från mitt medvetande är systematiken och planeringen. Jag har inte gjort en enda läxa på säkert fyra dagar. Det är hög tid för förändring.


Jag önskar jag kunde be om erat stöd i min balansgång, men jag är rädd att ni alla ser på det på ett annat sätt än vad jag gör. Ni kanske till och med vill få mig att hoppa av linan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0