fragile bones

Mitt rum är en frys och mina tår är isbitar. Det är underbart, för konstigt nog älskar jag kylan, i alla fall när jag kan gömma mig under ett varmt täcket och hinka i mig té. Har tänt alla ljus och ska läsa tre historieböcker, skriva diverse uppgifter och sen släpa mig till skolan och göra två arbeten. Åh, ni anar inte hur mycket jag älskar att gå i skolan och plugga. Det är sjukt, förvisso, men all struktur, alla uppgifter, den inramade dagen och den inre klockan - de gör mig funktionell! Åtminstone en aningen mer stabil.

Loven gör mig instabil, osäker. Jag har inga ramar eller tider att hålla mig till, jag flyter ut i kanterna.

Dessutom är historia nog ett av de mysigaste ämnena. Det blir ju vad man gör det till. Man kan läsa och ta in en massa fakta utan att göra några större ansträgningar, stänga boken och säga att "ja, såhär är det". Eller, så kan man analysera, kristallisera och spjälka allting man trycker in i huvudet - för vem vet om det är sant?

Fan vad tråkig jag är.

Vet ni.
Jag har funderat på att göra en ny blogg. Det är för många människor som läser den här, som inte borde göra det. (Fast hur ska jag kunna styra vem som läser det jag skriver? Det är ju för fan på internet. Pucko). Ändå blir jag obekväm, vill inte skriva vad som helst, vilket faktiskt var meningen med det här från början.
Åh, varför är jag så förjävligt mesig?

Nej, historia var det, ja.
Puss.

Kommentarer
Postat av: a.k

Historia är ursprungligen ett ämne skapat utav pappa staten för att på ett lite halvhemligt och konspiratoriskt lära medborgarna Nationalism fick jag lära mig igår...

Du kan lösenordsskydda bloggen och enbart ge ut lösenordet till de du vill ska ha det...

kram

2008-11-04 @ 23:50:43
URL: http://decibel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0