I wonder how you keep warm

Nu har jag försökt plugga i 9 timmar. 2,5 av de timmarna var jag ute i stallet + red. Alltså... 6,5 timmar har jag suttit och kommit på undanflykter för att inte plugga. Skriva en lista, kolla mailen, prata med L, umgås med Dillebarn och så vidare. Alltid finns det en så kallad vettig anledning att inte plugga.

Jag förundras över min förmåga att suga åt mig uppdrag, saker att göra, skriva, fixa. Det finns alltid något jag kan ordna, ett möte, en lapp, ett grupparbete, två-tre projekt och varför inte några extra kurser? Jag älskar det. Att göra saker, att lära mig och att fixa åt andra. Det fyller ut luckor i min tillvaro och det väger upp mina bristande förmågor.
Min suktan efter kunskap är min drivkraft.

E fick mig att tänka idag. Det var bra. Hon är bra.

Nu, mina vänner, har jag fått vara med världens finaste i 4 månader. Det är helt obeskrivligt. Jag... har inte ord. Det går inte att förklara.
Jag älskar dig. Du är mina hjärtslag, mina andetag, min ork. Du gör mig hel.





Lite bilder från landet föra veckan.
Jag trodde aldrig att jag skulle få se L i blommiga gummistövlar. Tänk så fel jag hade.



Åh, ja visst. Jag fyller år idag. Grattis.

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis mitt hjärta!

2008-11-04 @ 08:13:46
URL: http://emmaebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0