jag saknar barbokstiden, en mamma som läser sagor

Allting låter. Golven knakar, folk smäller i dörrar, telefoner ringen, tvättmaskiner mullrar och min mage knorrar. Varför i helvete kan jag inte bara somna, som jag brukar kunna? I vanliga fall infinner sig sömnen efter inte alls för lång tid, men nu? Ingalunda, ingalunda.

Avskyr att vrida mig mellan täcke och lakan, var för varm, för kall, törstig, kissnödig, tänka för mycket, tänka för lite, och så vidare. Skulle kunna ta mirakelpiller, men då vankas en mosig, grötliknande tillvaro imorgon och det hinns inte med. Måste prestera. Har saker att göra och ingenting får göras halvdant. Ingen mellanmjölk.

"Är det duktiga Cajsa som pratar nu?"
Varför ekar kuratorrösten i bakhuvudet på mig? Så typiskt henne att vända mina ambitioner och målsättningar till något negativt. Det kanske det inte alls är! Det är väl bra att ha krav på sig själv, annars blir ju ingenting bra. Det blir mellanmjölk. Ingen vill läsa en mellanmjölksuppsats, eller mellanmjölkssvar. Så är det bara.

För tillfället är jag nog minimjölk.

I övermorgon kommer L. Söta, fina. Underbara.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du är alltid riktig mjölk!

2008-10-08 @ 10:44:12
URL: http://synchronisedsinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0