won't you let me give you a hand, I have an extra I'm not using

Idag gick jag upp sju. Det var mysigt, eftersom idag officiellt måste vara den första dagen på hösten. Det blåser ju.

Jag har funderat på följade fenomen idag: Än så länge, har ingen av oss treor hittat någon av ettorna på våra vanligaste jaktmarker - bilddagboken och facebook. Kan vara för att vi inte har letat, men i alla fall. Idag såg jag dock, att en av ettorna, den jag fått bäst kontat med hittills, hade spanat in min bilddagbok. Hurra, tänkte jag och lade till henne som vän. Men i samma stund insåg jag att det inte kan vara så svårt för ettorna att stalka oss via internet, utan att vi ens märker det, som i det här fallet. Exempelvis, söker man på mitt namn på google, så får man upp både min hemsida, min facebooksida och min blogg. Ganska... obvious. Men ändå. De kanske sitter och iakttar oss anonymt. Som typ, en ny storebror. Fast... de är små. Men inte en bokstavlig storebror då, utan den metaforiska. Ni förstår? De planerar att ta över allting! De iakttar oss och lär sig att smälta in, sen BOM! så har de tagit över hela dille. Fruktansvärt. Nu måste jag alltså maniskt söka efter alla ettor. Som J skulle säga: SUCK.

Fast sökandet på ettor kanske kan vänta lite. Just nu är jag nog trött. Det är jobbigt att fundera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0