skinny love

Idag är en Bon Iverdag. Eller skriver man Bon Iver-dag? Eh, anyway. Uträttade ytterligare ett bankärende idag (igår uträttades det första) och vuxenpoängen haglar. Blev till och med sugen på kaffe. Tur då att jag är för tekniskt handikappad för att veta hur en perkulator fungerar. Istället äter jag pecannötter och försöker välja ett projektarbete, vilket självklart skulle varit gjort i september, men det är mot min natur att välja - jag vill göra allt. För att underlätta mitt velande, har jag självklart gjort en lista:

- Artikel på engelska om miljö, feminism eller hbtq-frågor. (Här finns även en bilista på tänkbara ämnen).
- Blogg. Alltså, en ny blogg, med ordentliga texter om vettiga saker - inte slaffsiga våldtäkter av det svenska språket, som i denna. En variant av ovanstående, men med en ny text var/varannan dag. Eller kanske en ny, väldigt bearbetad text varje vecka?
- Välgörenhetsarrangemang. Exempelvis en dilletävling där pengarna går till ett välgörande ändamål.
- Någonting med foto. Finns dock stor risk för prestationsångest och nedläddning av idén när jag väl börjat.

Nåväl, det slutar kanske med ole, dole, doff. Åh, vidriga beslutsfattning.

Kommentarer
Postat av: Anna

Som den textfetischist jag är gillar jag de två första mest. Bloggen låter mycket intressant. Du kanske kunde satsa på en text varannan vecka, som då är en krönika som kommenterar en mer eller mindre aktuell händelse i Östersund/Sverige/världen.

2009-12-01 @ 15:57:19
URL: http://tasteofpop.blogspot.com
Postat av: Lotta





Åh, Cajsa tack. Vad kul att du kan komma ner på studenten! Jag tar den första Juni, Maja tar den nionde. När tar du studenten, eller ska fira studenten i Stockholm? :)

Jag saknar dig sötis <3 Som bara den.

2009-12-01 @ 20:07:10
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: Carro

Du kan va med i mitt projekt och göra en dilletävling ;)

2009-12-01 @ 20:32:11
URL: http://caaroos.blogg.se/
Postat av: maja.

åh jag visste inte att du hade blogg! saknar dig min fina fiskmås!

2009-12-01 @ 22:10:09
URL: http://maaijs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0