ett gammalt stycke ur något som aldrig blev fulländat

Hon hade haft sina ögon i min nacke hela kvällen. Som vassa nålar hade de bränt hål under mitt korta nackhår och givit mig rysningar längs ryggraden på ett sätt jag aldrig tidigare hade upplevt. Med tanke på vad förra helgen bidragit till för svek från Signes sida, var min törst efter hämnd större än någonsin och jag hade inget emot om Eira Med Ögonen satte tänderna i mig. Fick Signe bryta mot förhållandets oskrivna regler, så var det väl fritt fram för mig att pröva mina vingar bland nya läppar, tänder, midjor och skrev? Ingen på den här festen pluggade juridik och vad jag visste så var det heller ingen som brydde sig särkilt mycket om någon var otrogen mot en annan – det hände väl allt som oftast i den här delen av stan. Och eftersom det inte var jag, som tjatat om att åka på just den här festen i just den här delen av stan där just de här kåta, fulla och utsvultna flatorna hade samlats, så kunde väl jag heller inte rå för att en gammal vän råkar vara här och vilja knulla? Timing, kallas det.

 

Det var i övrigt en ganska bra fest; lagom med folk intryckta i någons andrahandstrea, mycket dricka och 95 procent singelflator. De resterande 5 procenten utgjordes av mig och Signe, ett flatpar från huset bredvid samt diverse heterosexuella typer – mest vänner till de som anordnat festen. Signe kände de flesta, medan jag kände 0, med undantag för Eira, som slingrat sig in i gröten av människor och uppenbarat sig framför mig medan jag försökt få upp en vinkork. Hon var förutom den enda jag kände, också den enda som visste om Signes avstickare från vår relation på förra helgens kryssning. Det hela gjorde mitt och Eiras möte vid vinkorken mer laddat än väntat och när hon dessutom, antagligen helt genomtänkt, råkade nudda min avsmalnade midja med sin hand var det kört. Jag gav upp vinkorken och vinglade på spaghettiben ut från köket, med hennes blick beslutsamt vilandes i nacken.

 

Signe var fullt upptagen med att diskutera något viktigt med tre andra hotell- och restaurangare, när stereon helt plötsligt började spela en låt som jag faktiskt la märke till – innan hade ljudet mest blivit till ett osammanhängande sorl mot min trumhinna, nu var det som eld. Eira hade förflyttat sig bort från hörnet bakom mig, till en mer strategisk plats mittemot, där hon, skymd av diverse blomkrukor, kunde spärra sina blodtörstiga ögon rakt i mig. Jag drog efter andan och var tvungen att hålla mig i soffans ryggstöd. Att vin och hämndlystnad kunde få en att åtrå någon så innerlig var för mig otänkbart, men nu stod jag där med två gröngula ögon mot mina blå och var helt paralyserad av tanken på att komma innan för Eiras trosor. Fick man tänka så? Fick man vilja knulla någon så mycket som jag ville knulla henne då? När man egentligen tillhörde någon annan, som i det här fallet slarvat runt med minst två personer på en jävla färja till Finland? Ja, så fan att man fick och nu skulle ingenting heller stoppa mig, för jag såg i hennes ansikte att hon ville samma sak. Knulla.

 

Försiktigt släntrade jag bort mot ett sovrum, men vågade inte vända mig för att se om hon följt efter, förrän jag kommit utom synhåll för nyfikna iakttagare. Då insåg jag också att hon varit fem centimeter bakom mig redan när jag vände mot sovrumsdörren. Hon andades mig i nacken och kall vino blancoluft spred sig ut över min hud. Den drog ihop sig och jag rös. Det var inte klokt hur mycket jag längtade efter hennes läppar, men hon fortsatte bara att andas på mig där hon stod en bit bakom. Till slut var det som att en inre kraft sköljde över mig och gjorde mig till djur med bara en enda uppgift här i livet; jag tog tag om hennes arm och drog henne upp mot sovrumsdörren, pressade hennes kropp mot det kalla träet och började sakta kyssa hennes smala läppar. Hon darrade lite, trots att det faktiskt varit hon som fått mig på fall, men hade fortfarande sin hungriga blick inborrad i mig. Jag brydde mig inte om det, utan fortsatte smaka på henne och gav mig inte förrän hon vågade kyssa mig tillbaka. Då lossade jag försiktigt mitt grepp om hennes höfter och öppnade dörren bakom henne, så hastigt att vi nästan föll ner på det hårda parkettgolvet i det lattefärgade sovrummet. Hon följde mina rörelser och för första gången sen vinkorken, började hennes blick försiktigt att ge vika.

 

Vid det här laget hade våra tungor redan gjort sig bekanta med varandra och när jag låste dörren bakom mig kände jag hur hennes händer ivrigt började röra sig över min kropp. Mitt hjärta slog för allt vad det var värt och jag kunde inte längre hålla min djuriska längtan stången; inom loppet av några sekunder hade mina händer slitit av henne både tröja och bh, så att hennes gåshudsbeklädda bröst visade sig. Samtidigt puttade jag henne ner på rygg mot sängens glansiga överkast och kunde inte hålla mig från att snudda vid de två tidigare skylda kroppsdelarna, som fick min bultande, nedre region att bli mer än blöt. Hon var oförskämt vacker där hon låg; hennes smala axlar och armar utgjorde en perfekt kontrast till hennes runda höfter och jag log när jag såg hennes längtande blick. Såhär explosivt hade det aldrig varit med Signe - det var något helt nytt för mig att båda parter kunde åtrå så mycket att det värkte mellan benen. Hon drog mig mot sig och viskade hest, med sin skånska stämma:

”Snälla… Jag vill.”

Mer behövdes inte för att jag i ett rus skulle knäppa upp hennes byxor och köra ner handen i hennes varma fitta, där muskler spände sig och kroppsvätskorna flödade. Hon drog snabbt efter andan och gav sedan ifrån sig ett kvävt stönande, som om hon inte fick luft. Det slog gnistor mellan våra kroppar och jag kysste henne försiktigt, medan jag gav henne vad hon längtat efter hela kvällen. Hennes kropp drog sig samman i krampliknande rörelser under mig och det hela var så overkligt att jag inte tänkte på hur mycket de utanför hörde – det spelade liksom ingen roll, för det enda som var viktigt var att tillfredställa den nakna människan, som i takt med mina fingrar gungade under min kropp. Gnistorna blev till eldslågor, ett hav av flammande rörelser, händer, tungor, ben, ögon, axlar. Hon exploderade i ett fyrverkeri av välbehag när hon kom och jag kunde inget annat än le när jag såg hur ögonen föll ihop på henne av ren utmattning. Mission accomplished.

 

I samma stund spred sig en väldigt obekväm känsla inuti mig; inte den jag i vanliga fall fått efter lyckat sex. Utan vare sig ord eller uttryck reste jag mig från sängen, där känslan uppstått, och betraktade Eiras utpumpade kropp. Jag fick inget grepp om det som just hänt och rädslan sipprade sakta ut i mina ådror, när jag inte längre kände igen mig själv. Med tårar sprängandes under ögonlocken tog jag min värdighet och lämnade Eira liggandes ensam på sängen. Utan att se mig om gick jag genom den sakta skingrande skaran av gäster och smällde igen ytterdörren bakom mig. Jag kunde varken andas eller höra vad de upprörda rösterna, som öppnade dörren och sprang efter mig sa, och jag kunde inte avgöra om det som hänt verkligen var på riktigt. Allting jag kunde fokusera på var den mest förintande, utplånande och smärtsamma känsla jag visste om; skam.


Kommentarer
Postat av: E

WOW. du kan verkligen skriva!

2009-02-06 @ 18:14:30
URL: http://emmaebba.blogg.se/
Postat av: Äna

Sexigt! Och snyggt berättat, as always.

2009-02-07 @ 10:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0