is the water to deep for you?

Beroende på ur vilket perspektiv man ser det hela, så borde jag kanske vara i skolan nu, 50 mil norrut. Dessvärre är jag inte det. Istället sitter jag i Ls säng och pluggar småföretagande för glatta livet, i väntan på att hon ska komma hem. Jag vet inte om jag ska tolka mig själv som svag, när jag inte ens orkar åka tillbaka till Dille längre. Tomtemor tyckte att det var bra att jag stannade hemma, men mitt samvete river ändå ivrigt i mig, för det här är ingen beviljad hemstudievecka. Det här är skolk. Cajsa skolkar INTE.

Jag hade inte ens mage att sjukanmäla mig i morse. Jag ville inte ge rektorn det nöjet. Dock har hon avslöjat att hon googlat på mitt namn och funnit min blogg, så jag måste antagligen göra den skyddad för ickebehöriga snokare. Det vore ju tråkigt om hon läste om mina bravader.

Ni vet kanske inte ens om min dispyt med rektorn (och min mentor) som pågår i detta nu? Nåni, det är inget stort, bara en tvist om min kvarvarande tid på Dille. Tomtemor hjälpte mig forma ett förslag på hemstudieveckor, 1 vecka varje månad, vilket med tanke på alla halva veckor med lovdagar + hela lovveckor, skulle bli sammanlagt 16 skoldagar på hela vårterminen. Det tyckte min rektor och mentor var för ofta och för mycket. De kunde tänka sig att ge mig "en längre helg" någon gång under terminen, men vilken unge tror de, helt ärligt, skulle plugga om denne fick en extra måndag någn vecka? Hela syftet blir fel, för syftet var inte att vara hemma och ha helg, utan att ha hemstudier. För att jag skulle få varva ner, eftersom de VET att jag tar på mig saker till bristningsgränsen och gärna lite till, så pass att jag till slut lägger mig ner och ger upp istället. Tomtemor tyckte då att en vecka med hesmtudier skulle vara bra - då kan jag inte vara med på alla möten och ta på mig så mycket, utan enbart göra det jag blivit tillsagd att göra. Smart, men nejdå.

Och de har rätt, rektorn och mentorn. Jag är inget spec-barn som behöver spec-studier egentligen. Jag behöver bara ta mig i kragen lite. Därför har jag slutat försöka få igenom förslaget. Istället ger jag upp och stannar hemma. Jag vet inte ens om jag åker tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

KOM TILLBAKA!

2009-01-19 @ 12:11:21
Postat av: E

Du vet vad jag sagt.

Du gör precis som du vill.

De kan ta sig någonstans. De känner inte dig och förstår inte dina behov



<3

2009-01-19 @ 20:04:40
URL: http://emmaebba.blogg.se/
Postat av: Millan

Jag tycker det är skam att rektorn ska läsa elevers bloggar, att hon har mage!! jävla sätt, aaaaahhhhhhhh!!!

Du bossar över ditt eget liv cajsa!

älskar dej

2009-01-25 @ 10:58:42
Postat av: Millan

JAG TYCKER DET ÄR SKAM ATT REKTORN SKA LÄSA ELEVERS BLOGGAR, JÄVLA ÄCKLIGT SÄTT!!

Du bossar över ditt eget liv Cajsa.

Jag älskar dej!

2009-01-25 @ 11:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0