här kommer den; sommaren

Mitt bloggande är ungefär lika minimalt som min ork att göra något åt det, när det nu har fått ge plats åt seriöst pluggande. Ni skulle bara veta vad jag har åstadkommit! Eller, ptja... Om jag hade börjat med arbetena för en månad sedan, när jag fick dem, och skrivit klart dem i tid hade de säkert varit tusen gången bättre. Men, nu är de flesta i alla fall klara! Känns obeskrivligt när en sådan börda lättar från axlarna. Helt plöstligt har jag en massa tid att göra allting jag vill göra. Konstigt känsla.

Sista tiden har ägnats åt, som sagt, pluggande, besök på landet, politik, klad hest och mitt vanliga, ihärdiga tänkande. Ibland förstår jag inte varifrån man får alla tankar ifrån? Det är som att hjärnan inrymmer en hel evighetsmaskin av tankegångar, dagdrömmar och idéer. Jag skulle behöva göra som Nalle Puh och skaffa mig ett tänkarställe, så att när jag sedan ska göra något viktigt inte tänker på en massa annat. Fast å andra sidan, så är tankarna en del av mig och min personlighet; jag är alltid tyst när jag åker buss och tunnelbana, för jag tänker; jag missar ibland halva lektioner, på grund av mitt dagdrömmeri. Oftast är jag tyst och fundersam när man träffar mig - jag tänker helt enkelt. Min hjärna måste gå ständigt på högvarv. Spännande.

Nu är det faktiskt riktig försommar här. Jag myser i gröna blad, hägg&syrén, regniga åskdagar och stekande sol. Helt okej, jag lovar. Snart vankas sommarlov; Blidö, Öland, mysa, Pride, mysa mer, mysa ännu mer och Blidö igen är väl ungefär planen. Men först - två veckor av råpluggande. Mums.

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0