here comes the sun

Min häst var en galen häst idag. Det blåste halvt storm och det inbjuder alltid till en häst som trippar på tårna. Alda var halvvägs upp i luften den mesta delen av tiden faktiskt. Hovslagaren hade det inte lätt vill jag lova, med en Alda som var skiljd från flocken och fick stå i ett blåsigt stall. Hon skakade! Hon var så himla orolig och spänd, stackars liten, så Teitur fick stå i boxen bredvid och vara sällskap. Då stod hon helt stilla och blev alldeles lugn. Inte klokt hur de kan påverka varandra. Blev dock ingen ridning - jag var inte så sugen på att rida rodeo. Men trots det var jag var i stallet i fyra timmar, inte illa.

Har tusen saker jag vill skriva om. Fast jag vet inte ännu om jag vill berätta om dem. Det är ju mina tankar, mina dagdrömmar och funderingar. Ni kanske tycker att jag är konstig på riktigt om ni får läsa dem.

Snart sommarlov. Långa sovmornar bredvid L. Solskens- och månskensritter. Kvällsdopp. Regnfiske. Musik. Grillkvällar. Nattpromenader. Jordgubbsläppar. Körsbär. L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0