and by protecting my heart truly, I got lost in the sounds I hear in my mind

Idag har jag druckit en halv liter blåbärssoppa. I ren rastlöshet. Hade velat gå en lång promenad, men på grund av min enorma björnskräck så kom jag som aldrig iväg. Och det är mer än patetiskt. Dessutom fanns det helt klart en risk för att blåsa iväg, eftersom någon har valt att placera jordens största fläkt precis här i Ås. Så omoget gjort. Vinden får hästen att se spöken överallt och tro att hon är en vildhäst. Inte kul.

Borde kanske ha skrivit en projektrapport idag. Och en tursimuppgift. Men jag ids inte. Aldrig att jag ids. Ändå får jag ångest över att jag inte vet vad jag ska göra med mitt liv i september, att jag inte vet om jag vågar vara volontär under Stockholm Pride och att tiden går alldeles för långsamt hela tiden, samtidigt som den gärna får stanna här ett tag. Tur att det finns en liten bänk vid ridhusväggen mot lägdan, för dit går det aldrig någon. Där kan man vara ensam. Och där går solen ner och dit når aldrig den där förbannade fläkten riktigt. Och där är det tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0