en tvättmaskins bekännelser

Varför ska det alltid vara sånt jävla krångel kring att tvätta? Är det inte fullt tvättschema så är det bannemig en tvättmaskin som inte fungerar. Och så arg jag kan bli på sådana skitsaker. Som i början av veckan när jag skulle tvätta ganska lite (fy skäms, jag vet, alltid full tvättmaskin...), då vägrar maskinhelvetet att centrifugera! Så tröjan i fråga, den var dyngsur. Fick lägga i handdukar och skit för att den envisa jäveln skulle göra som jag ville. Och nu så skulle jag hänga upp tvätten på tvättstället (eftersom torktumlaren inte fungerar, no comments), då rasar hela pajasen ihop! Dessutom så blev inte tvätten, som låg i tvättpåsen ren. Och, inte nog med det - när jag tittar ner i tvättkorgen så är det tvätt kvar. Jag förstår inte. Varför kan inte en sådan banal sak, som att tvätta få vara simpel och smärtfri? Nej, istället bor man i ett hus av åpna tonåringar, som inte kan se skillnad på sitt eget och andras tvättmedel. Bah!

Nåväl, jag är inte bitter. Ikväll är det fest och jag tänker inte låta tvättmisären förstöra en bra fredag, så det så. Fast jag måste nog flytta på tvättstället - det står rakt i skottlinjen för en full blondin och en full rödluva på väg in till rummet.

Kommentarer
Postat av: kru

haha cajsa!

När jag läste rubriken på det här inlägget tänkte jag att nu blir allt offentligt. Och då syftar jag på föregående kväll och en tvättmaskin!

Som tur var handlade det ju faktiskt inte om det!

2010-04-24 @ 19:21:03
URL: http://karraunen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0