with every ♥beat


Rev sönder lite tidningar. Såhär på kvällskvisten. Typiskt att jag alltid ska hitta på hyss när jag egentligen borde sova. Fast å andra sidan har jag ingenting att gå upp till imorgon, förrän klockan tre. Då ska jag till arbetsförmedlingen och fråga hur i hela fridens namn jag ska gå tillväga med flytten, ur rent jobbsökarperspektiv. Hoppas att de har ett bra svar, för just nu står jag lite och trampar på samma ställe. Man undrar vad som kommer först, hönan eller ägget. Bostad eller jobb. För jag behöver vara där nere för att kunna söka jobb. Men jag behöver ett jobb för att kunna betala hyra. Såatteh. Men jag fixar det. Har någon i Göteborg en soffa jag kan få sova på ett tag, så säg till. Skötsam, rökfri, kysk och timid. Bakar och städar, tvättar, diskar, skurar. Duktig flicka, lovar.

När jag hittar ett bo så ska jag ha hemtelefon. Har en röd med snurrplatta. Den ska stå i hallen och bredvid den ska det sitta en lapp med alla viktiga telefonnummer. För jag insåg att jag inte kan något nummer överhuvudtaget i min telefonbok i mobilen, förutom mammas. Så kan jag inte ha det.

Åh, just det! Jag fick hem mina skor jag beställde förut. De är så makalöst fina! Blev så glad. Tänk att något så världsligt som skor kan göra en glad. Usch vad hemskt det lät. Jag är inte en sådan materialist, egentligen. Lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0