do I try too hard to make you smile? to make us smile?

Gjorde min första muntliga redovisning på två år idag. Det gick nog bra, hoppas jag. Sedan gjorde jag fem sidor i matteboken och efter det bestämde jag att det fick vara bra med pluggandet för idag. Någon måtta får det fatiskt vara. Istället gick vi ihop några stycken och tränade i ridhuset (ja, bor man på en gård mitt ute i skogen, utan någon vidare kollektivtrafik, så får man använda det man har: ett ridhus). Att man alltid glömmer bort vad glad kroppen blir av motion? Fattar inte. Nu ska i köra hårt i alla fall.

Nu har jag rensat mitt skrivbord och gjort plats för alla böcker, så de slipper ligga staplade på varandra. Kunde inte bestämma mig för om de skulle stå i bokstavsordning, storleksordning eller färgordning, så den sorteringen får vänta till imorgon. Haha, nej, jag är inte manisk. Men ett harmoniskt skrivbord är fan så mycket bättre än all meditation i världen.

T har somnat, jag ska läsa och hoppas på att jag också somnar sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0