come out tigerlily, you're caressing me



Två mycket representativa bilder från midsommarhelgen, som vi valde att spendera i stugan på Blidö. Jag och mina små kycklingar, typ. Vi hade väldigt roligt, väldigt mysigt och väldigt, väldigt mycket öl. Det var fint. Nu är jag tillbaka i den här äckliga, varma och trånga staden och fick idag bittert lära mig att man inte ska raka ben som är fulla av myggbett. Det svider. Dessutom blev jag nyss ruinerad av Arvika och festivalbussen, såatteh... Ett jobb ska jag nog skaffa mig, sen. I sinom tid. Förutom Arvika blir det även Stockholm Pride, fast dit kommer jag färdas som volontär. Har man inga vänner som vill gå, får man göra det själv och då kan man ju göra en insats när man ändå inte har några andra människor att ta hänsyn till. Göra två flugor på smällen, så att säga.

Mitt i alla modiga handlingar jag genomför nu, så kan jag inte riktigt förmå mig själv att ringa vårdcentralen. Alltså, det är egentligen bara att lyfta luren, slå numret och berätta att "hej, jag kan inte sova, some help plz?". Men nä, jävlar vad svårt det ska vara. Och jag ska numera föreställa vuxen. Det blir spännande att se hur det går.

Och ni! Jag fick i förra veckan reda på att min asballa moder har haft Oskar Linnros i scouterna, när hon var scoutledare på stenåldern. HUR coolt är inte det? Vad som är mindre coolt är mitt hår. Den där klipptiden nästa vecka har verkligen lyst med sin frånvaro. Nu ska jag förvisso ner till Skåne imorgon och där lär jag inte behöva spöka ut mig. Ridhjälmen gör jobbet åt mig. Men färga skulle jag definitivt behöva, om nu inte fyra centimeter blond utväxt helt plötsligt blir jävligt inne. Då är sommaren räddad, vill jag lova. Jag får maila Ebba von Sydow och fråga om hon kan kirra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0