you know I gave you the world



Tillbaka i Ösd. Fick världens finaste välkomnande igår av roomie och N. Först så hade roomie STÄDAT. Alltså, dammsugit till och med. Ni som inte känner henne förstår inte vilken enorm bedrift det är. Sen att hon hade ockuperat mitt skrivbord med diverse skräp är liksom inte väsentligt. Dessutom hade hon bäddat med nya lakan. Och att dessa lakan var mina lakan alla tre (vi har för tillfället tre täcken, av någon anledning), det är strunt samma. Hon är världens bästa roomie i alla fall. Sedan visade de upp resultatet av den otroligt långtråkiga förmiddagen de hade haft, vilket var Daft Bodies-dansen! För er som inte sett den, kolla här. Finare människor får man leta efter. Ska filma dem när de dansar någon gång, ni ska få se. De är så duktiga.

För övrigt så fick min kamera stanna i Stockholm. Så i två veckor framåt blir det enbart finfina mobilbilder. Underbart.

Red ut på fialottan nu innan lunchen och det gick förvånansvärt bra. Hon ville helst inte gå från stallet först, men hon ger sig alltid efter ett tag. Sedan blev hon nästan uppäten av en snöhög, lite träd och några fåglar. Mycket farligt det där med skogen, tycker hon. Hon är världens duktigaste ändå. Gick in i ridhuset och kollade på när M övande bågskytte, vilket Alda tyckte var galet spännande. Tror jag ska testa henne som bågskyttehäst, när vi har lärt oss det där med sits- och vikthjälper igen. Några månaders vintervila visade sig ge lite bieffekter. Bland annat en väldigt rund häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0