vad är väl en bal på slottet

Ikväll är det bal. Här hemma i lilla Södra bleker sambon löshåret, Skåne målar naglarna och jag dricker svartvinbärssaft. Med tanke på att det är fem timmar kvar till avfärd, så verkar alla överdrivet förberedda. Själv har jag inte ens gått ur sovtröjan, men det brukar lösa sig. Ingen stress. Funderar på att gå ut och gå. Eller kanske sova. På tal om sömn, så drömde jag min hittills underligaste dröm någonsin. Inte underlig på så sätt att det hände konstiga saker, utan för att jag fick extremt starka moderskänslor och grät när jag vaknade. Det var Alda som fick en liten bebis; ett svart hingstföl med stjärn, som, för att göra en lång historia kort, höll på att dö. Och jag har aldrig i hela mitt liv känt så starka känslor i en dröm. Den där lilla parveln låg i min famn och höll på att dö, för att hästarna inte hade mat och Alda försökte hitta mat åt sig själv istället för att låta honom dia. Och jag grinade. Grinade, grinade, grinade. Lyckligtvis slutade det bra och bebisen fick heta Pá [Pau], vilket betyder påfågel. Har ingen aning om vad det här ska säga mig, men förhoppningsvis visar det sig.

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh, ha de så kul på balen!

2010-05-14 @ 12:39:38
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0