feministwebbradiomorgon... whatever

När man har lite snedvriden sömnrutin och går upp mitt på dagen, så missar man allt som oftast sina favoritradioprogram. Så även jag. Inte en chans att jag kommer upp i tid till att höra Morgonpasset live klockan halv sju på morgonen. Sen brukar jag missa första halvtimmen på Brunchrapporten också, som börjar vid elva. Så vad skulle jag göra utan webbradio? Ingenting. Min dag skulle bli helt rubbad, mitt lilla uns av struktur skulle ju försvinna. Fruktansvärt. Webbradio är det enda rätta. Rutinen är alltså koka te, lyssna på Morgonpasset, koka mer te, lyssna på Brunchrapporten, göra något vettigt. Asbra.

Till min morgonrutin hör också att följa alla de bloggar som ska följas, bland annat Alexander Chamberlands. Där fick jag läsa det här och blev glad. Dessutom hittade jag den här artikeln av Nour El-Refai och kände att ja, det finns vettiga människor kvar i den här världen. Det är inte slut än. Hon skriver om avsnittet av Debatt där filmen "Tusen gånger starkare" diskuterades (och kallades "feministpropaganda"). Jag såg det avsnittet och slutade hoppas på att det någonsin skulle bli en förändring. Men Nour visar att det inte är slut än.

"'Manshatare' hörs det någonstans ifrån när det är uppenbart att det handlar om kvinnohat. Hur kan det vara så att när vi pratar genus, som är ett kunskapsområde precis som vilken annan vetenskap som helst, att det plötsligt blir en åsiktsfråga? Hur kan det vara okej att de sitter en liten pojksprätt som reducerar debatten med stora pappaord och påstår att det inte stämmer det som tjejerna säger när det inte handlar om hur han har det? Jag är chockad."

Nu läste jag igenom vad jag har skrivit och haha, ja. Ni får väl ursäkta min stelhet och mitt dåliga språk idag. Förstår inte vad det är med mig, men jag låter ju som en torr raggsocka när skriver. Ingen ironi idag inte. Huvudet är för mycket gröt tror jag. Men håll till godo mina fina läsare, I'll be back. Tills dess får ni stå ut med det här... Ordbajsandet. Pusshej.

Kommentarer
Postat av: Malin

Puss, du är! Och din blogg ser inte ut som i morse! :o

2010-10-11 @ 12:42:17
URL: http://mecw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0