i blåsvart natt är vi alla djur

Ibland tycker jag bättre om att fotografera än att skriva. Fotografi innbär inte samma presationsångest - jag måste inte skapa något från grunden, bilda sammanhang från ingenting, utan kan bara rama in sånt som berör mig. Allt det där jag vill visa andra; såhär ser jag det!

Det känns mest, som att jag kommer förstöra den vita skärmen eller det vita arket så fort jag ska skriva. Bäst att låta bli.

Någon som gör bokstäver till en välfylld godispåse av meningar och fraser, är Olivia Bergdahl. Mums.
http://www.oliviabergdahl.se/texter.php?id=26

Varför låter franska polisbilar så himla fult? Kan inte alla polisbilar låta likadant överallt i världen? Kanske en fin sång. "Hit me baby one more time, oh baby, baby!"
- Älskling, nu kommer polisen!

En sak jag aldrig skulle våga göra är att gå på en gynundersökning på ungdomsmottagningen. Just därför måste jag göra det. Bara för att. Göra det. Måste helt klart vara en av de vidirgaste upplevelserna hittills i så fall - utfläkt framför en barnmorska, som sticker plastverktyg i fittan på mig. Smaskens, kan knappt bärga mig. Men, så är det ju bra att kolla sig, tänk om jag har en mystisk sjukdom i ett obefintligt hudveck? Eller något annat otippat, som jag inte skulle kunna lista ut själv. Ack och ve, det blir minsann en spännande upplevelse. Lovar att hålla er uppdaterade om detta äventyr.

Har dessutom, när vi ändå är inne på ämnet sex, pushat mamma att försöka byta jobb. Hon skulle bli världens bästa sexualupplysare i skolorona, helt klart. Så nu ska hon försöka sadla om och utbilda sig. Duktiga, duktiga mamma.

Ja, vi pratar helt klart för lite om sex. Varför? Jag menar, ju mer man prata om det med andra, desto mer lär man sig. Ju mer man lär sig, detso mer förstår man. Ju mer man förstår, desto mindre blir risken för sjukdomar. Och man får sjukt mycket bättre sex. Lovar.

Här är en bok som alla, no matter what sexuell läggning, tjejer borde läsa. (Och killar, som vill veta hur man har sex med en tjej.)

http://storasexboken.se

Enjoy!
(Jag saknar L. Sa jag att jag saknade L?)

Kommentarer
Postat av: Annanas

Åh, sexboken! Den var kalasbra.

2008-07-29 @ 00:48:20
URL: http://synchronisedsinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0